STORYTELLING

Workshop

Vi gör en nulägesanalys, svarar på frågorna hur och varför – och hittar era berättelser.

Under workshopen börjar vi med att mejsla fram grundstoryn – berättelsen om er. Sedan släpper vi loss kreativiteten och arbetar fram ett antal teman och engagerande historier som stöttar era verksamhets- och kommunikationsmål.

Man kan säga att grundstoryn är julgranen och historierna är dekorationerna. Det blir absolut snyggast och mest hållbart och man väljer en riktigt bra gran och sedan tänker till lite innan man kastar upp belysning, glitter och röda kulor.

Dra den om rödluvan och vargen

Visst skulle du utan större problem kunna berätta en hel rad traditionella sagor om någon bad dig? Den kan förstås bero på att du är exceptionellt smart, men kan möjligen också handla om sättet som berättelsen är uppbyggd. Under workshopen berättar jag om olika knep som man kan använda för att en story ska få fäste och vara enkel att berätta vidare.

Leverans

Efter workshoppen får ni ett skriftligt material som innehåller organisationens grundstory, en beskrivning av teman som valts samt en story för varje tema. Ni får även en översikt av nuläge, mål samt förslag hur ni tar nästa steg med effektiv storytelling och content marketing.

Skicka ett mejl så bokar vi en halvtimmes kostnadsfri konsultation.

anna@annaerikssonskarin.se