Vad är det som gör att vi lyssnar uppmärksamt när vi hör en bra historia? Och vad är det som gör att information som förmedlas via en berättelse fastnar bättre än något som presenteras som fakta? Svaret finns i hjärnan! Och forskning visar att berättelsens kraft är starkare än vi någonsin kunnat ana. Under workshopen får du lära dig vad som händer i hjärnan när vi lyssnar på en historia, hur du blir en trovärdig avsändare och hur du bygger en engagerande berättelse.

Alla människor som kommunicerar i sitt jobb eller privat har nytta av workshopen, men vi vänder oss särskilt till dig som vill nå fram med ditt budskap och få det att fastna. Kanske arbetar du med försäljning, som chef, med utbildning eller vill bli bättre på att tydliggöra din roll och ditt bidrag i den egna organisationen?

Under workshopen går vi igenom den senaste neuroforskningen kopplat till storytelling. Vi går bland annat igenom modellen SCARF, utvecklad av Dr. David Rock, som handlar om den sociala hjärnan. Vi tillämpar upplevelsebaserat lärande i en trygg och kreativ miljö. Forskning visar att nyfikenhet och glädje är nycklar till att få ny kunskap att fastna.

Dag & tid: 9-16:30, onsdagen, 8 mars
Plats: Centrala Stockholm
Pris: 1 495 ex moms

Om oss som leder workshopen:

Eva Hamboldt har en Master från NeuroLeadership Institute i New York och håller utbildningar, coachar och föreläser om neuroledarskap.

Anna Eriksson Skarin är författare och kommunikationskonsult och hjälper företag och organisationer att skapa berättelser som väcker intresse och trovärdighet.

Mejla anna.skarin@spokesplace.se för anmälan eller mer information.

Storytelling från ett neuroperspektiv